خبر خوب|طلای نارنجی مازندران به قیمت واقعی خود رسید

خبر خوب|طلای نارنجی مازندران به قیمت واقعی خود رسید

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، امسال باغداران مازندران برداشت مرکبات را با نگرانی از آفت مگس مدیترانه آغاز کردند ولی خوشبختانه باتوجه به توصیه‌ها توانستند محصولات را از گزند آفت نجات دهند.

از سویی دیگر با برنامه‌ریزی خوبی که صورت گرفت، صادرات طلای نارنجی مازندران درحال انجام است و نسبت به سال گذشته با توجه به برنامه‌ریزی‌ها از وضعیت خوبی برخوردار است.

 

 

باغداران درحالی روزهای پایانی برداشت مرکبات را سپری کردند که با تلاش‌های شبانه‌روزی که داشتند توانستند تکلیف محصول‌شان را مشخص کنند، برخی محصول‌شان را روانه بازار کرده، برخی برای ایام پایانی سال درنظر گرفتند و بخشی از محصولات نیز راهی سایر کشورها شد.

اما باتوجه به نگرانی در ارتباط با آفت مگس مدیترانه روزهای سخت باغداران از این پس آغاز می‌شود و باید مراقب باشد حتی یک محصول هم روی درخت نماند و همچنین اگر میوه‌ای روی زمین مانده نسبت به دفن آن اقدام کنند تا نگرانی‌ها در ارتباط با طغیان آفت مگس مدیترانه برای سال آینده از بین رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: درحال حاضر ۹۰ درصد محصولات مرکبات استان مازندران برداشت شده و عملیات برداشت تا پایان دی ماه امسال ادامه خواهد داشت.

عزیزالله شهیدی‌فر با اشاره به اینکه مرکبات مازندران کاملا سالم است، افزود: ابتدای فصل برداشت را با نگرانی آغاز کردیم ولی با توجه به توصیه‌ها و اقدامات انجام‌شده مرکبات استان کاملاً سالم است.

 

 

وی بیان کرد: باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته سال آینده، را سال خوبی نمی‌بینیم و باید در ماه‌های آینده سال محصولی روی درخت باقی نماند تا بتوانیم این آفت را کنترل کنیم، چراکه آفت مگس میوه میزبان‌‌های مختلفی دارد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه تاکنون ۱۸۰ هزار تن از محصولات مرکبات و کیوی استان به ۱۰ کشور دنیا صادر شد، تصریح کرد: این میزان شامل ۱۰۵ هزار تن کیوی و ۷۵ هزار تن مرکبات بوده است که پیش‌بینی ما این است امسال صادرات محصولات کیوی و مرکبات استان به ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن برسد.

 

 

این مسؤول با تاکید بر اینکه الان مرکبات مازندران قیمت واقعی خودش را پیدا کرد، یادآور شد: امیدواریم روزهای آینده بهتر شود.

اخبار مرتبط

ضایعات مرکبات و برنج مازندران تا ۸۰ درصد کاهش یافت

0 نظر

ارسال نظر

capcha